Protein-fluff med 2 ingredienser

Hei!

Å stå på kjøkkenet i mange timer er som terapi for meg, samtidig liker jeg oppskrifter som går fort og som krever lite innsats og få ingredienser. 

Denne oppskriften er akkurat det. Få ingredienser, fikser seg selv og passer faktisk helt perfekt etter trening. 

Hurra for sunnere alternativer når søtsuget ankommer :)

Oppskriften gir 1-2 porsjoner, alt etter om du har lyst til å dele ;) Bildet viser mengden oppskriften gir, men jeg spiser som regel en hel sånn porsjon selv ;)

OPPSKRIFT PÅ PROTEINFLUFFEN:

  • 200 gram frosne bær - selv har jeg prøvd med både jordbær og bringebær
  • 10 gram proteinpulver -
  • Evt.litt ekstra søtning og en liten skvett melk.

FREMGANGSMÅTE:

La bærene tine litt i bollen. De skal fortsatt være faste, men mikses bedre om de har fått tint 10-15 minutter i romtemperatur. Tilsett proteinpulver og evt søtning/melk. Jeg bruker en ballongvisp og pisker først på middels hastighet til bærene er most og så over på høy hastighet. Pisk. Pisk, og vips så skjer det magiske. Blandingen blir mer og mer fluffy, og etter noen minutter har blandingen blitt til en utrolig lufting blanding. Jeg blir like fascinert hver gang!

Kan nytes som den er eller sleng på litt ekstra god topping - f.eks. granola, ristet havregryn eller hakket nøtter.

Jeg har prøvd med forskjellig varianter av proteinpulver, og med vellykket resultat hver gang. Jeg kan anbefale Whey 100 i smaken Vanilla Milkshake fra Bodylab.

Ambassadør for Bodylab

Toppingen jeg har brukt  er dessverre utsolgt hos bodylab.no for øyeblikket, men jeg håper virkelig den snart er på lager igjen. 

Den siste tiden har jeg spist dette hver eneste dag. Blitt helt hekta - gubben også! Mektig og samtidig friskt og lett. 

Håper den faller i smak hos flere :) 

#kosthold #tips #hverdag #trening #sukkerfri #proteinpulver #sommer #mat #inspirasjons #suntoggodt #bakekona

14 kommentarer

Pernille

05.08.2017 kl.22:02

Det så veldig godt ut, og kjempefine bilder :)
Åh!

Det der så lekkert OG godt ut!

Stine

10.08.2017 kl.08:16

Etdiktomdagen - MJmettejosteinsdatter: Det er virkelig godt :)

E.A

10.08.2017 kl.00:25

Moser du bærene først?

Stine

10.08.2017 kl.08:15

E.A: Nei, de moses av ballongvispen :)

Brumm

20.08.2017 kl.14:40

Ser sååå godt ut. Tror fu det finnes noen mulighet for å lage dette uten proteinpulver?

Takk for at alt du deler

Stine

30.08.2017 kl.18:09

Brumm: Du kan erstatte det med 2 eggehviter :)

Stine

30.08.2017 kl.18:10

Stine: og litt ekstra søtning!

Pia

14.09.2017 kl.12:12

Hei! Holder den seg lenger jo lenger man pisker den? Min blir ganske fort flytende. Brukte whey 100 :)

Stine

18.09.2017 kl.21:08

Pia: Det er viktig at bærene ikke er for mye tint. Jo mer væske jo mer flytende, og spesielt når man bruker whey 100. Et blandingsprotein blir tykkere i konsistens.

Line

16.10.2017 kl.17:19

Hvilken søtning bruker du?

Stine

17.10.2017 kl.22:00

Line: Varierer litt - men kan variere mellom natreen / zero melis :)

Kathrine

29.10.2017 kl.20:40

Helt syyyyyyykt godt! Tusen takk for super oppskrift!

Stine

30.10.2017 kl.08:55

Kathrine: Så bra! Tusen takk for tilbakemelding - det er så stas :)

Skriv en ny kommentar

, Oslo

Kontakt: bakekona@gmail.com

hits