hits

Matprepping: Porsjons-eplekake

Hei,

Jeg kan ikke f sagt nok ganger hvor viktig virkemiddel matprepping har vrt for meg i denne livsstilsendringen jeg har gjennomgtt. 

Det har gjort hele prosessen mye lettere, og hverken "styrete" eller kjedelig. Kake til lunsj er vel ikke kjedelig?

"Failing to plan - is planning to fail"

Det er mange mter preppe p, og kan lett tilpasses det du liker/har.

Du kan preppe komplette mltider

eller

Du kan preppe ulike komponenter og mikse etter nske der og da

Uansett - sunn mat raskt og lett tilgjengelig gjr det utrolig mye lettere ta de riktig valgene! Og det er en utrolig mestringsflelse nr man faktisk tar de riktige valgene og fyller kroppen med nringsrik mat. Kosthold har jo utrolig mye si for en god helse - men ja - en balansert livsstil er selvflgelig viktig.

"You can't outrun a bad diet!"

Jeg ganger gjerne opp denne oppskriften med 3 - og lager for tre dager av gangen. Kan ogs fint fryses.

INGREDIENSER - 1 kake:

  • 40 gram havremel*
  • 10 gram proteinpulver*
  • 1/2 ts bakepulver
  • En dsj kanel og kardemomme
  • 1 god ts sukrin gold - litt mer om du ikke bruker proteinpulver
  • Vske - melk eller vann
  • 1 egg
  • Eple skjrt i skiver - jeg brukte 100 gram, men dette kan du selv tilpasse

*Proteinpulver gir ekstra sdme og ker proteininnholdet, men du kan ogs kun bruke havremel. Kjr havregryn i en blender og lag havremel selv - billigere og tar ikke lang tid.

FREMGANGSMTE

Sett ovnen p 175 grader

Skrell og skjr eple i skiver - eller terninger.

Rr sammen de trre ingrediensene. Tilsett vske og egg. Vskemengden kommer an p proteinpulveret. Rren skal vre for rennende. 

Hell rra over i en liten ildfast form - eller f.eks liten springform/3-4 muffinsformer

Fordel epleskivene og trykk de ned i rra.

Dryss litt kanel og evt litt sukrin gold p toppen.

Stekes midt i ovnen i ca 10-12 minutter. Steketiden varierer veldig fra ovntype og strrelse p formen. Muffins tar enda kortere tid.

Hvis du ikke skal spise den med en gang lar du en avkjle seg fr du legger p topping. 

Jeg hadde 1 porsjon av proteinkremen - oppskrift HER

+ hakket mandler. Det er virkelig godt med noe crunch til.

Saftige eplebiter, frisk proteinkrem, crunchy mandler og en deilig eplekake

Det kaller jeg en deilig start p dagen eller som en energiboost til lunsj! 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

, Oslo

Kontakt: bakekona@gmail.com